Τριχόπτωση: ενισχύστε τα μαλλιά σας με τη διατροφή

Καταρχήν τα βασικά θρεπτικά στοιχεία που βοηθούν στην καλή υγεία των μαλλιών είναι οι πρωτεΐνες και ειδικά ορισμένα αμινοξέα όπως η μεθειονίνη, η κυστείνη, και η ταυρίνη, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, η βιταμίνη Ε και ορισμένες βιταμίνες του συμπλέγματος Β όπως το φυλλικό οξύ, η βιοτίνη και η βιταμίνη Β12. Επίσης η βιταμίνη C μέσω της δράσης της στη σύνθεση του κολλαγόνου έχει επίσης ωφέλιμη δράση.

Τα τρόφιμα που περιέχουν τα παραπάνω συστατικά επομένως η ένταξη τους στο διαιτολόγιο μπορεί να βοηθήσει την τριχόπτωση είναι τα εξής:
Φρούτα: ακτινίδια, εσπεριδοειδή, φράουλες – βιταμίνη C

Λαχανικά – όσπρια:
• Μπρόκολο – βιταμίνη C, φυλλικό οξύ
• Πράσινα φυλλώδη λαχανικά – φυλλικό οξύ, σίδηρος
• Μανιτάρια – φυλλικό οξύ
• Όσπρια (φακές, άσπρα φασόλια, ρεβίθια) – πρωτεΐνη, βιταμίνες του συμπλέγματος Β

Δημητριακά: ψωμί και δημητριακά ολικής άλεσης (βρώμη, μούσλι, μακαρόνια ολικής, καστανό ρύζι, αλεύρι ολικής) – βιταμίνες του συμπλέγματος Β (βιοτίνη), κυστεΐνη, ψευδάργυρος.

Κρέας:
• Άπαχο κόκκινο κρέας και πουλερικά χωρίς πέτσα – πρωτεΐνη (κυστεΐνη), σίδηρος, ψευδάργυρος, βιταμίνη Β12
• Αυγά – πρωτεΐνη, βιοτίνη, βιταμίνη Β12
• Θαλασσινά – πρωτεΐνη, ψευδάργυρος, Β12

Λίπος – ξηροί καρποί: ελαιόλαδο , αμύγδαλα, καρύδια – βιταμίνη Ε

Μαρία Κολοτούρου
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc